ORATORIADA WE WROCŁAWIU,
temat przewodni: Oratorium – wspólnota, w której wychowują się Święci.

Upalny był ten dzień 11-ego maja. Mniej więcej około godziny 19:00 udało nam się wszystkim w końcu dojechać i zasiąść do wspólnej kolacji. o 20:00 zebraliśmy się na krótkim spotkaniu organizacyjnym, a później wyruszyliśmy na pokaz fontann (muzyczką i laserkami) na Pergolę obok Hali Stulecia. Tymczasem nasz kochany IRM zmuszony był do główkowania (piątek, 21:00 – kto to wymyślił?) i opracowywał kolejne atrakcje na następną salezjańską imprezkę. O 22:00 zebraliśmy się wszyscy na nabożeństwie pokutnym, którego tematem przewodnim stały się listy chłopców z Piątki Poznańskiej, będących naszymi oratoriadowymi patronami.

Chłodny był ten ranek 12-ego maja, 7:45 pobudka… O 8:00 pierwsza tura śniadania, potem druga i o godzinie 9:00 wyruszyliśmy autokarem w kierunku Drezna. Podróż zajęła nam ok. 4 godzin. Na miejscu od razu odprawiliśmy Eucharystię, a później wyruszyliśmy na miejsce stracenia chłopaków z Poznania. Następnie pojechaliśmy na ich pomnik na pobliski cmentarz. Około 15:00 wyruszyliśmy w kierunku centrum. Tam pozwiedzaliśmy co nieco i dostaliśmy 70 minut czasu wolnego. Tymczasem 12 odważnych kobiet z Tarnowskich Gór postanowiło wyżebrać kilka euro na obiad – dały 30-minutowy performance na środku dreźnieńskiego rynku, śpiewając angielskie i polskie, religijne i niereligijne pioseneczki. Niby nic, a do kieszeni przybyło… 45 euro. Ok. 17:00 ”rozśpiewany autobus” wyruszył w drogę powrotną, marząc i tęskniąc już za naszym polskim, skwierczącym na oleju, schabowym. Po obiadokolacji, bez chwili wytchnienia, rozpoczęliśmy tradycyjnie nasze integracyjne tańce, potem odmówiliśmy wieczorne modlitwy i wykończeni zasnęliśmy snem potężnym.

Przyjemny był ten ranek, 13-ego maja, pobudka ok. 8:15, tradycyjnie śniadanko i o godzinie 9:30 rozpoczęła się msza w parafii Najświętszego Serca Jezusowego. Po niej cyknęliśmy sobie grupową, salezjańską fotkę i zabraliśmy się za pakowanie i sprzątanie. Około godziny 12:00 (jeśli dobrze pamiętam) zaczęliśmy się powoli rozjeżdżać…

Zapraszam do oglądania ZDJĘĆ ze spotkania:

A niebawem znów się spotkamy! Już niedługo SAS (od 1 do 6. lipca) i MGS (w terminie od 30 sierpnia do 2 września). Do zobaczenia! 🙂